6. vazmena nedjelja
Dinamika ljubavi uključuje Duha i bratsku ljubav u jedinstveno traganje za voljom Božjom...
Dinamika ljubavi uključuje Duha i bratsku ljubav u jedinstveno traganje za voljom Božjom...
U ljubavi jesmo i trebamo ostati da bismo o ljubavi s ljubavlju zborili onima koje ljubimo kao što smo sami ljubljeni...
Nedjelja Dobrog pastira dan je duhovnih zvanja i Crkva poziva vjernike da mole za nova svećenička, redovnička i laička posvećena zvanja. To su muževi i žene koje je Bog uzeo iz naroda da im povjeri odgovornu i uzvišenu službu posrednika...
Uskrs je blagdan nade koja drži budnom našu vjeru utemeljenu na Kristovoj pobjedi jedinstvenoj u ljudskoj povijesti, pobjedi najvećeg i najmoćnijeg čovjekova neprijatelja – smrti. Isus je svojom pojavom u javnosti oduševljavao mase...
Uskrsnu Isus doista!, Aleluja! I druge svečane pjesme odzvanjaju cijelom Crkvom. Bog, gospodar živih i mrtvih, na ovaj dan započinje novo stvaranje. Uskrsli Isus prvina je novog neba, nove zemlje, novih ljudi i novog svijeta koje su najavljivali proroci...
Obredi Velikog petka sastoje se od službe riječi, klanjanja križu i sv. Pričesti. Isus je umro na križu u vrijeme kad su Židovi u hramu ubijali jaganjce kojima se slavila Pasha, (Prolaz), sjećanje na prolaz anđela smrti. Krv tih janjaca kojom su bili obilježeni...
Na posljednjoj je večeri ustanovljeno sāmo središte kršćanske vjere: Euharistija, svećenički red, pravilo bratske ljubavi i služenja. Isus možda i nije htio da se od svega toga prave obredi, ali je u dvije geste naredio spomen-čin svoje ljubavi...
Sve religije sveta poznaju žrtve kao najučinkovitija sredstva povezivanja Boga s ljudima. Svećenici izraelskog naroda također su prinosili žrtve Jahvi za narod i u ime naroda. Proroci su naglašavali da Bog prima žrtve koje nisu puki formalizam...
Božja namisao s njegovim narodom prolazila je razna iskustva. Događalo se da je Bog izravnom intervencijom okončavao nevolju u koju je Izrael zapao i tada se čuo njegov glas: „Evo činim nešto novo, već nastaje. Zar ne opažate?“ Tako je po proroku najavio...
Obično se kaže se da je Isus iznio prispodobu o „izgubljenom sinu“, ali bolje bi bilo reći da je progovorio o „milosrdnom Ocu.“ Uz izgubljenog se sina razmišlja o ljudskoj grešnosti, a uz milosrdnog oca o neizmjernoj Božjoj ljubavi. Uostalom u jubilarnoj smo godini...
Čini se da korizma koja utvrđuje vjeru kršćana postavlja pitanja: tko je vaš Bog? Koje značenje ima u vašem životu? Na pitanje tko je Bog odgovor pokušava dati Mojsije kojemu se Bog javio iz gorućeg grma predstavljajući se kao „Onaj-koji-jest“...
Kad je Isus svojim učenicima najavio skore, drastične i za njega kao Mesiju tragične događaje u Jeruzalemu, oni to nisu mogli shvatiti, a još manje prihvatiti. Uvjeravanja da je takav Božji plan spasenja, da će nakon smrti uskrsnuti, nisu pomogla...
Korizma je Božji dar ljudima, vrijeme pokore i obraćenja, milost koju mudri prepoznaju i kojoj se rado odazivaju. Na izvan je to odricanje, pojačana molitva i dobra djela, ali nutarnji smisao korizme jest da vjernicima ponudi životnu orijentaciju u zbrci...
U važnoj temi Božjeg poziva neprestano se ponavljaju slični prizori: Bog se objavljuje, ljudi su potreseni, Bog ih poziva na suradnju i povjerava posebnu zadaću. Izaija u svečanoj liturgiji vidi slavu Božju, plaši se: „Jao meni, propadoh jer čovjek sam...
Nazarećani nekoć i mi danas, lakše prihvaćamo Isusa iz Nazareta, nego Isusa Mesiju, Sina Božjega, Spasitelja. Isusa, Sina Božjega može prihvatiti jedino vjera. Svijet je veliki Nazaret. Ne događa li se Isusu danas isto što mu se dogodilo prije 2000 godina...
Neka se osobito poštuje mladić postojan u dobru.
U ono vrijeme: Reče Isus svojim učenicima:
»Vama koji slušate velim: Ljubite svoje neprijatelje, dobro činite svojim mrziteljima, blagoslivljajte one koji vas proklinju, molite za one koji vas zlostavljaju. Onomu tko te udari po jednom obrazu pruži i drugi, i onomu tko ti otima gornju haljinu ne krati ni donje. Svakomu tko od tebe ište daji, a od onoga tko tvoje otima ne potražuj. I kako želite da ljudi vama čine, tako činite i vi njima.
Kršćanstvo naučava da su se u ovom svijetu pojavila dva Adama: stari i novi. Starog Adama nosimo svi, on je ovozemaljski čovjek, vremenit, prolazan, grešan i smrtan. U Isusu iz Nazareta pojavio se je i novi Adam; on je nebeski, božanski, besmrtan.
sv. Polikarp
sv. Romana
sv. Vilig
Copyright ©2009- donbosco.hr •
Hrvatska salezijanska provincija Sv. Ivana Bosca •
Sva prava pridržana •
Web responsive concept by Edvard Skejić
Kako bi vam omogućili bolje korisničko iskustvo, ova stranica pohranjuje kolačiće (cookies). |
Zatvori obavijest |